info@parsayeghpolymer.com

09128132387

پارس عایق پلیمر پایدار

ساخت انواع استخر ژئوممبران

بهترین و متداول ترین روش برای احداث استخر و البته استخر کشاورزی، ساخت استخر ژئوممبران یا همان عایق کاری با عایق‎های رطوبتی استخرها با ژئوممبران یا ورق های یکپارچه است، در مراحل اجرای پروژه های استخر کشاورزی باید دقت داشت که هرکدام از مراحل اجرایی بسیار مهم بوده و اشتباه در هر قسمت اجرا می تواند عواقب پرهزینه و پر دردسری را به همراه داشته باشد.

استخر ژئوممبران

استخر های ژئوممبران نوعی استخر کشاورزی هستند که برای ذخیره آب مورد استفاده قرار می گیرند. البته در دامداری، پرورش ماهی و … نیز می توان اقدام به ساخت استخر ژئوممبران نمود. دلیل نامگذاری این استخر، ورق های ژئوممبرانی (مشاهده مشخصات و مشاوره در خرید ورق ژئوممبران) است که در ساخت آنها استفاده می شود.

این روش از جدیدترین و راحت ترین روش‌های ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی و بهترین پوشش محسوب ‌می‌شود.

ژئوممبران نوعی ورق پلیمری نفوذناپذیر است. این ورق ها را می توان به طور مستقیم روی خاک قرار داد و مانع عبور و نشت آب شد. نفوذناپذیری ورق ژئوممبران نزدیک به ۱۰۰٪ است. این ورق ها دارای انواع سنگین، سبک، pvc، vldpe و … می باشند.

مزایای ساخت استخر کشاورزی با استفاده از ژئوممبران

ساخت استخر کشاورزی با استفاده از ژئوممبران یا ژئوممبرین‌ ، یک روش پیشرفته برای ساخت استخرهای ذخیره آب در کشاورزی است. ژئوممبران‌ها از جنس پلاستیکی مقاوم (پلی اتیلن سنگین یا ژئوممبران پلی اتیلن HDPE) و قابل انعطاف و عموماً به صورت رول‌های بزرگ در دسترس هستند.

در این روش، ژئوممبران به عنوان لایه‌ی ضد نشتی در استخر به کار می‌رود. (ژئوممبران ها به صورت مستقیم روی بستر خاک اجرا می شوند و نیازی به بستر سازی ندارند)

مطالعه بیشتر مقاله ساخت استخر کشاورزی ژئوممبران

مراحل ساخت انواع استخر ژئوممبران

برای ساخت و اجرای استخر ژئوممبران در مرحله اول باید محل مناسب ذخیره آب تعیین گردد. بهتر است محلی انتخاب گردد که کمترین هزینه را از نظر خط انتقال آب به استخر و خروج آن، میزان عملیات خاکی، بسترسازی برای نصب ژئوممبران و … داشته باشد. حجم آب و شکل هندسی استخر محاسبه می شود. در گام بعدی ساخت استخر ژئوممبران ، عملیات خاکبرداری انجام می شود.

پس از گودبرداری باید کف استخر را تمیز و صاف کرد. نخاله ها و سنگ های کف باید از محل اجرا جمع گردد. برای استخرهای خیلی عمیق بسترسازی و استفاده از ژئوتکستایل ضروری است. محل ورود، خروج و سرریز آب استخر را مشخص می کنند. در ساخت استخر ژئوممبران ، لوله خروجی به روش سیفونی کار گذاشته شده و محل قرارگیری آن وابسته به روش برداشت آب می باشد.

مطالعه بیشتر برای استخر پلیمری چیست؟

به طور خلاصه مراحل ساخت استخر ژئوممبران را به شرح زیر قرار داده ایم:

هزینه ساخت استخر ژئوممبران

هزینه نصب ورق ژئوممبران بر برآورد نهایی قیمت استخر ژئوممبران بسیار موثر خواهد بود. از این ورق ها می توان برای عایق کاری سایر استخرها نیز استفاده کرد.

برای برآورد هزینه ساخت استخر ژئوممبران باید ابعاد آن به طور دقیق اندازه گیری شود(محاسبات استخر).

سفارش ساخت استخر ژئوممبران توسط پارس عایق پلیمر پایدار

هزینه ساخت انواع استخر ژئوممبران با توجه به نوع، ضخامت، ابعاد و کیفیت ورق ژئوممبران مورد استفاده، تعیین می گردد. استخر های ژئوممبران بیشتر به منظور پرورش ماهی، دامداری، کشاورزی و مواردی از این دست، احداث می شود. محل ساخت باید به گونه ای انتخاب گردد که کمترین هزینه ساخت استخر ژئوممبران را در پی داشته باشد.

کارشناسان ما پس از محاسبه میزان عایق مصرفی، قیمت ساخت استخر ژئوممبران را برای شما برآورد می نمایند. به منظور اطلاعات بیشتر و همچنین اطلاع از قیمت ها می توانید از کارشناسان مجموعه راهنمایی دریافت نمایید.

شماره تماس مستقیم: 09128132387

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *