info@parsayeghpolymer.com

09128132387

بهترین عایق استخر کشاورزی آببندی با ورق های ژئوممبران

بهترین-عایق-استخر-کشاورزی-ژئوممبران

برای عایق بندی و آببندی استخرهای کشاورزی کشاورزان عزیز، اگر بخواهیم روش مقرون به صرفه و البته باکیفیت و همچنین بادوام را که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است معرفی کنیم، استفاده از ورق ژئوممبران برای عایق استخر کشاورزی است. در ادامه به دلایلی که این روش را بهترین عایق استخر کشاورزی آببندی با ورق های ژئوممبران شمرده ایم می پردازیم.

 

استفاده از ژئوممبران برای ساخت استخر کشاورزی

استخرهای کشاورزی به اندازه‌های متفاوت، انواع گوناگون و اشکال مختلفی ساخته و اجرا می‌شوند. امروزه استفاده از ژئوممبران برای ساخت استخرهای کشاورزی بسیار پرطرفدار شده و جایگزین بسیار مناسبی برای بتن شده است. هزینه ساخت استخر کشاورزی ژئوممبران مقرون به صرفه است زیرا هزینه های دیگر همچون زیر سازی و … حذف خواهد شد.

یکی از ضروری‌ترین مسائل در ساخت استخر کیفیت عایق بندی آن است که باز هم به نحوه عایق و نوع آن بستگی دارد. بنابراین اطلاعات جامع و کامل به شما کمک می‌کند تا درست تصمیم بگیرید و هنگام ساخت استخر با کیفیت‌ترین و بادوام‌ترین آن را انتخاب کنید.


مشاهده مشخصات و خرید ورق ژئوممبران


از جمله قابلیت های ورق های ژئوممبران برای ساخت استخر کشاورزی را به طور خلاصه میتوان موارد زیر را برشمرد:

      • دوام و ماندگاری بیشتر و هزینه پائین تر

      • مقاومت و پایداری بیشتر در برابر اشعه خورشید

      • توان مقاومتی آن در برابر تغییرات دمایی شدید نسبت به بتن

      • این محصول می تواند دامنه تغییرات دمایی از -۷۰ را تا +۸۰ درجه سانتیگراد به راحتی تحمل نماید.

      • مقاومت این فراورده در مواجه با آب و رطوبت بسیار بالا است به گونه ای که به جرات می توان گفت نفوذناپذیری صددرصد دارد و این در حالی است که دیگر متریال های استفاده شده برای ساخت استخر مانند بلوک، سیمان و بتن این توانایی را به صورت صددرصدی ندارند.

      • بهترین نوع ژئوممبران برای اجرای عملیات عایق بندی نوع hdpe می باشد.

     

    مهمترین عوامل برای عایق استخر کشاورزی برای داشتن بهترین عملکرد

    در انتخاب عایق برای استخر، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود تا بهترین عملکرد و حفاظت ممکن را برای استخر فراهم کند. یکی از عوامل مهم در این انتخاب، مقاومت عایق در برابر آب و رطوبت است. عایقی که می‌تواند به طور موثری از نفوذ آب جلوگیری کند و از خرابی و آسیب دیدگی سازه استخر جلوگیری کند، بهترین عایق استخر محسوب می‌شود.

    عایق باید دارای مقاومت خوبی در برابر شرایط جوی مختلف باشد، به طوری که بتواند در برابر نور خورشید، حرارت و سرما مقاومت کند و از تغییر شکل و آسیب‌های ناشی از این شرایط محافظت کند. علاوه بر مقاومت در برابر آب و شرایط جوی، عایق باید دارای مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی موجود در آب استخر نیز باشد.


    مشاهده مشخصات و خرید ورق ژئوممبران عرض 5 متر


    مهمترین مزیت های عایق استخر کشاورزی با ژئوممبران

    تنها عایقی که می‌توان مستقیم و بدون زیرسازی بر روی استخرهای خاکی استفاده نمود، ورق‌های ژئوممبران می‌باشد. سایر عایق‌های فوق نیاز به زیرسازی دارد و مستلزم هزینه اجرای بالا بوده و دوام زیادی ندارد.

        • استفاده و نصب و اتصال این محصول آسان است. همچنین سهولت در بازسازی و ترمیم در صورت نیاز

        • صرفه اقتصادی کاهش هزینه ها ی احداث در مقایسه با زوشهای دیگر مانند بتن، سنگ، سیمان و ….

        • ماندگاری و دوام طولانی در بازه ۲۰ تا ۴۰ ساله

        • توان مقاومتی بسیار زیاد در برابر حرارت بالا و نور خورشید

        • استقامت و مقاومت مضاعف در برابر فشارهای هیدرولیکی آب

        • پلی اتیلن ها عناصری بدون واکنش در مواجه با افزودنی ها هستند.

        • جلبک ها و خزه ها قادر نیستند به جداره و کف این متریال ها بچسبند.

        • مقاوم در مقابل حشرات به طوری که نمی توانند آن را بجوند.

        • تولید این فراورده در ضخامت های متفاوت برای استفاده در انواع عمق های مختلف

      از کاربردهای گسترده تر ژئوممبران ها، احداث استخرهای پرورش ماهی است که برای پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه بفرمایید.

       

      ورق ژئوممبران بهترین عایق استخر کشاورزی

      استخر کشاورزی یکی از ابزارهای مهم در بخش کشاورزی است که برای ذخیره آب و تأمین نیازهای آبی در مزارع استفاده می‌شود. برای حفظ کیفیت آب و جلوگیری از اتلاف آب، استفاده از عایق‌ها در استخرهای کشاورزی حائز اهمیت است. عایق‌ها می‌توانند از جنس‌های مختلفی مانند پلیمرها، لاستیک‌ها و ممبران‌ها ساخته شوند. اما برای انتخاب بهترین عایق استخر کشاورزی، عواملی مانند انعطاف‌پذیری، مقاومت در برابر تغییرات دما و همچنین در برابر اشعه ماوراء بنفش باید لحاظ شوند.

      همچنین، هزینه، عمر مفید و نگهداری آسان نیز عوامل مهمی در انتخاب عایق استخر کشاورزی هستند. با توجه به این معیارها، یکی از بهترین عایق‌ها برای استخرهای کشاورزی می‌تواند ممبران‌های پلیمری باشند. این ممبران‌ها دارای خواصی مانند مقاومت بالا در برابر تغییرات دما و انعطاف‌پذیری هستند.


      مطالعه ساخت دریاچه مصنوعی با ورق ژئوممبران


      عایق-استخر-سیمانی

      آب بندی با ورق‌های ژئوممبران

      این ورق‌ها را می‌توانید در رنگ‌ها، اندازه‌ها و مدل‌های متفاوتی در بازار پیدا کنید که هر کدام بر اساس ضخامتشان قیمت متفاوتی دارند. جنس این ورق ها از پلی اتیلن می‌باشد که اندازه‌ها و رنگ‌های متفاوتی دارند. اما از آنجا که این ورق ها به طور مداوم در معرض نور خورشید می باشند، بهترین رنگ ورق ژئوممبران ، مشکی است. زیرا ورق های ژئوممبران مشکی دارای مقدار زیادی مستربچ مشکی و یا به اصطلاح دوده بوده که این ماده موجب افزایش مقاومت و کیفیت در برابر نورخورشید می گردد..

      این ورق ها نسبت به سایر موارد به راحتی بر روی زمین خاکی نصب می‌شوند، بنابراین سرعت کار را افزایش می‌دهند و نیاز به هزینه زیاد نیست.


      پیشنهاد به مطالعه مقاله ساخت استخر پرورش ماهی ژئوممبران


      فراورده های مخصوص آببندی استخرهای زراعی، متریالی تحت عنوان ژئوممبران می باشد. این محصولات عایقی ورق های قابل انعطافی هستند که می توان آنها را مستقیم بر روی سطوح خاکی و بدون هیچ شاسی کشی یا زیر سازی به عنوان عایق مورد استفاده قرار داد. این صفحات آب گریز را می توان با کمک جوش های حرارتی در کنار هم قرار داد. در ساختار این محصول ضد آب از بسپارهای مختلفی مانند پلی اتیلن و پلی وینیل کلراید بهره گرفته شده است که گزینه ای بسیار عالی برای آببندی استخرهای خاکی، محفظه های ذخیره آب وتجهیزات نگهداری محصولات شیمیایی می باشد.

      در واقع ژئوممبران ها محصولاتی غیر قابل نفوذ هستند که امروزه توانسته اند به عنوان فراورده های عایقی جایگزین مناسبی برای راهکارهای قبلی در زمینه آببندی استخرهای زراعی باشند. افزون بر آنچه که تا کنون درباره کارایی ژئوممبران گفته شد از این فراورده برای ضد آب نمودن پی سازه ها، آببندی حوض های کوچک و بزرگ صنعتی، آب گریز نمودن تونل ها و باغ بام ها استفاده می گردد.


      مطالعه بیشتر ساخت استخر کشاورزی ژئوممبران


       

      برتری عایق استخر کشاورزی با ژئوممبران نسبت روشهای دیگر

      عایق بتنی : انواع عایق استخری بتنی برای مواردی استفاده می شوند که استخر از نوع دائمی است. هزینه نگهداری و اجرای اینگونه عایق بندی ها بسیار زیاد است. از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید که برای اجرا نیز این موارد نیاز به زیرسازی داشته و زمان زیادی برای احداث می بایست سپری گردد. این نوع عایق بندی ها در برابر تغییرات دمایی مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. اما باید توجه نمود که امکان به هدر رفتن آب نیز وجود دارد. مشکل ترک خوردگی استخر نیز دارد. هم به صورت زیر سطحی و هم روسطحی جلبک ها رشد می کنند. بیشترین کاربرد آن استخرهای خانگی و شنا می باشد.

      عایق نانو: طول عمر متوسطی دارد. نیاز به زیر سازی با سیمان، سرامیک یا موزاییک دارد. مناسب حوض و استخر های کوچک و باغی و ساختمانی است.

      عایق ایزوگام استخری: طول عمر پایین و قیمت بالا و همچنین مقاومت پایین در برابر فشار آب. جلبک ها رشد می کنند. بیشترین کاربرد آن پشت بام و زیر سازی سرویس می باشد.

      و اما عایق ژئوممبران استخر کشاورزی: بهترین گزینه برای عایق کردن استخر خاکی بدون نیاز به زیر سازی است. با توجه به اینکه بسیاری از کشاورزان از زمین های اجاره ای استفاده می کنند با این روش می توانند استخر های کشاورزی خود را تحت شرایط خاصی جابجا کنند یعنی قابلیت جابجایی دارد. سرعت اجرای بالایی دارد و همچنین از طول عمر و کیفیت بالا و نیز قابلیت ترمیم آسانی برخوردار است. مقاومت بالا در برابر تغییرات دمایی و نورخورشید و همچنین جلوگیری از رشد جلبک دارد و به طور کلی بهترین نوع عایق جهت جلوگیری از هدر رفت آب است.


      مطالعه بیشتر استخر پلیمری چیست؟