info@parsayeghpolymer.com

09128132387

توجه به کیفیت ورق ژئوممبران قبل از خرید + دلایل اهمیت

کیفیت-ورق-ژئوممبران

امروزه عایق‌بندی و آببندی مکان های مختلف مانند استخرهای کشاورزی، کانال‌های انتقال آب یا زباله، تونل ها و … با استفاده از ورق‌های ژئوممبران که از محصولات ژئوسنتتیک هستند، انجام می‌شود. بنابراین بهتر است که قبل از اجرای ژئوممبران، از کیفیت ورق ژئوممبران مطمئن شوید. ما در وبسایت پارس عایق پلیمر پایدار این مقاله را آماده کرده ایم تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه هنگام انتخاب ژئوممبران کمک نماییم. 

دلایل اهمیت کیفیت ورق ژئوممبران

این ورق های مصنوعی یک مانع نفوذ ناپذیر را ایجاد می کنند که از نشت مایعات و گازها جلوگیری می کند و در نتیجه ایمنی محیط زیست و سلامت انسان را تضمین می کند.

با این حال، همه ورق های ژئوممبران HDPE و LDPE از کیفیت یکسانی برخوردار نیستند و انتخاب ژئوممبران مناسب برای کاربرد خاص شما بسیار مهم است.

ورق ژئوممبران مهمترین محصولات ژئوسنتیک به شمار می رود . ژئوممبران پلی اتیلن و ژئوممبران پی وی سی  از آنجا که برای آببندی به کار می روند دقت در تولید و همچنین کیفیت ورق بسیار با اهمیت است. چون در صورت به وجود آمدن سوراخ بسیار ریز کل کار فیلد (faild) می شود . بنابراین باید ورق هایی را تهیه کرد که در تولید و کیفیت مواد اولیه آن دقت زیادی شده باشد.

از آنجا که ورق های ژئوممبران در آفتاب و باد و باران ، سرما و گرما جهت کاربردهای مختلف خصوصا استخرهای کشاورزی (ساخت استخر کشاورزی ژئوممبران) و کانالهای انتقال آب استفاده می شوند، بنابراین باید کیفیت لازم جهت این شرایط آب و هوایی را داشته باشند.

همچنین در مواردی که نیاز است سالها ورق های ژئوممبران دوام کافی داشته باشند و خواص عایق بندی و آببندی خود را حفظ کنند ( مانند گودهای ساختمان و تونل های مترو) باید طول عمر بالایی داشته باشند و چندین سال عمر کنند. بنابراین کیفیت ورق ژئوممبران و جنس مورد استفاده برای تولید آن ، بسیار مهم است.

 


مشاهده جزئیات و سفارش یا خرید ژئوممبران پلی اتیلن HDPE


 

نکاتی انتخاب ورقهای ژئوممبران با کیفیت

 

کیفیت مواد

کیفیت مواد خام مورد استفاده در ساخت ژئوممبران در تعیین دوام، استحکام و مقاومت آن در برابر مواد شیمیایی، سوراخ شدن و پارگی بسیار مهم است. پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) و پلی اتیلن کم چگالی (LDPE) دو ماده متداول برای ساخت ژئوممبران هستند. HDPE به دلیل استحکام، سختی و دوام برتر خود شناخته شده است، در حالی که LDPE انعطاف پذیرتر است و مقاومت بهتری در برابر تغییرات UV و دما ارائه می دهد. نخستین اصل در انتخاب ورق با کیفیت ژئوممبران که بخواهیم طول عمر زیادی داشته باشد این است که باید مطمئن شویم جنس ورق های مورد استفاده از مواد نو باشد.

 


مشاهده جزئیات و سفارش یا خرید ژئوممبران پلی اتیلن LLDPE


 

ضخامت ورق ها

ضخامت یک ژئوممبران عامل مهمی در تعیین دوام و اثربخشی آن در جلوگیری از نشتی است. ورق های ضخیم تر معمولا دوام بیشتری دارند و می توانند بارها و فشارهای بالاتری را تحمل کنند. میزان ضخامت ورق ژئوممبران تاثیر زیادی بر خواص فیزیکی و مکانیکی آن  مانند مقاومت در برابر سوراخ شدگی و کشش دارد. هرچه میزان ضخامت آن بیشتر باشد، مقاومت و میزان عایق بودن ورق هم افزایش پیدا می‌کند.

 

استحکام کششی

استحکام کششی به حداکثر باری اطلاق می شود که یک ژئوممبران قبل از پاره شدن می تواند تحمل کند. یک ژئوممبران با کیفیت باید دارای استحکام کششی کافی برای تحمل بار از جمله مقاومت کششی، فشاری و سوراخی باشد.

خواص مکانیکی ورق را می توان با آزمایش هایی این کیفیت را تشخیص می دهند، شناسایی کرد. مثلا اگر ورق ژئوممبران مقاومت مناسبی در برابر مواد شیمیایی نداشته باشد، به سرعت آسیب می‌بیند و عواقب بدی را به دنبال دارد. برای انجام این تست باید بخشی از ورق را به عنوان نمونه در آزمایشگاه ببرید و با استفاده از تجهیزات مربوط به این کار، مقداری از مواد مورد نظر خود را روی آن بریزید و مقاومت ورق را در برابر ریزش مواد شیمیایی اندازه بگیرید.

 

مقاومت در برابر پارگی

عایق با قدرت پارگی بالا کمتر احتمال دارد سوراخ یا پاره شود که می تواند منجر به نشتی شود. هنگامی که ژئوممبران در معرض اجسام تیز یا ساینده قرار می گیرد، مقاومت در برابر پارگی اهمیت ویژه ای دارد. ورق باید دارای خواص کششی بالایی باشد و در مقابل سوراخ شدگی ، نورخورشید مقاوم باشد.

 

مقاومت شیمیایی

ژئوممبران باید در برابر مواد شیمیایی و سایر موادی که ممکن است با آن در تماس باشند مقاوم باشد. این شامل مقاومت در برابر اسیدها، قلیایی ها و حلال ها است که می تواند ورق را ضعیف یا آسیب برساند.

 

مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش

مقاومت ورق های ژئوممبران در برابر اشعه ماوراء بنفش در کاربردهایی که ورق ها در معرض نور مستقیم خورشید یا سایر منابع UV قرار می گیرد، مهم است.

 

قابلیت جوشکاری

توانایی جوش دادن ورق های ژئوممبران به یکدیگر برای ایجاد مانعی مقاوم در برابر نشت، بدون درز و پیوسته بسیار مهم است. یک ژئوممبران با کیفیت باید دارای خواص جوشکاری عالی باشد تا امکان نصب آسان و مطمئن را فراهم کند.

جوش پذیری بسیار بالایی داشته باشد زیرا اتصال ورق ها یکی از مهمترین اصول در انتخاب ورق ژئوممبران است. و یکی از مواردی که می توان از با کیفیت بودن ورق مطمئن شد.

 

ظاهر ورق

ظاهر ورق باید عاری از هر گونه سوراخ و تورفتگی باشد. البته بعد از پهن کردن ورق، موجهایی در ورق ایجاد می شود که این به خاطر ذات خود ورق است که باید خاصیت کشسانی داشته باشد.

 

استاندارد ورق های ژئوممبران

ورق های ژئوممبران دارای استانداردهای GM13  و Z7 باشند.

علاوه بر موارد فوق باید تا آنجا که امکان دارد، ورق های ژئوممبران از جاهای معتبر تهیه شوند و یا تا حد ممکن از تولید کنندگان و نمایندگان معتبر آنها تهیه شوند.

 

خرید محصولات ژئوسنتتیک و ورق های ژئوممبران با کیفیت

طبق موارد گفته شده در مقاله، پارامترهایی که در انتخاب کیفیت ورق ژئوممبران اهمیت دارند عبارتند از: کیفیت مواد اولیه، ضخامت، استحکام کششی، مقاومت در برابر پارگی، مقاومت شیمیایی، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش و قابلیت جوشکاری.

شرکت پارس عایق پلیمر پایدار، تولید کننده محصولات ژئوسنتتیک و از جمله ورق های ژئوممبران پلی اتیلن و پی وی سی (ورق ژئوممبران عرض 5 متر) است که دارای تجهیزات آزمایشگاهی مناسب برای تست این ورق ها می باشد. در این مجموعه ورق های تولیدی با کیفیت، مورد آزمایش قرار گرفته می شوند. همچنین مواد اولیه مورد استفاده تماما مواد نو پتروشیمی هستند. از این رو می توان از کیفیت ورق ژئوممبران اطمینان کامل داشته باشید.

با توجه به نوسانات قیمتها ، به منظور اطلاعات بیشتر و همچنین اطلاع از قیمت ها از پارس عایق پلیمر پایدار، تولید کننده ژئوممبران پلی اتیلن و پی وی سی می توانید از کارشناسان مجموعه راهنمایی دریافت نمایید.

شماره تماس مستقیم: 09128132387