مقایسه ژئوممبران وایزوگام و قیرگونی

مقایسه ژئوممبران وایزوگام و قیرگونی

ما در این متن سعی کرده ایم مهم‌ترین تفاوت‌های ژئوممبران و ایزوگام و قیرگونی را به صورت خلاصه و چکیده بیان کنیم. ، شما میتوانید هرگونه پرسشی را در این زمینه با کارشناسان ما در پارس عایق پلیمر در میان بگذارید و پاسخ خود را در اسرع وقت دریافت نمایید. و یا در صورتی که در مورد ژئوممبران پی وی سی و خریدو نصب آن هم سوالی داشتید می توانید مطرح کنید .

شماره تماس مستقیم با کارشناس : 09128132387

تعریف ایزوگام

ایزوگام یک پوشش مقاوم است که از قیر و الیاف مصنوعی تشکیل شده و با استفاده از گرما بر بستر بام و مکان مورد نظر نصب و چسبانده می‌شود.

 

تعریف قیرگونی

قیرگونی نوعی ورقه سنگین است که در ساخت و ساز از آن استفاده‌های زیادی می‌شود. این ورقه‌های سنگین با آغشته کردن نوعی کاغذ، فایبر گلاس حصیری و گونی به قیر ساخته می‌شوند. با ترکیب کردن مواردی که ذکر کردیم ماده‌ای ضد آب تولید می‌شود. از این ماده برای پوشش و عایق سقف ساختمان، کف سرویس بهداشتی، استخر و …. استفاده می‌کنند.

 

تعریف ژئوممبران پی وی سی

ژئوممبران پی وی سی یکی از انواع پرکاربرد ژئوممبران است. این ممبران‌ها به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی، شیمیایی، حرارتی و خوردگی، به عنوان یک راهکار پوشش دهی برای تسکین خطرات زیست محیطی و نگهداری منابع آب استفاده می‌شوند. همچنین، نصب و استفاده از این نوع ممبران‌ها به دلیل وزن کم، قابل حمل بودن، سهولت در نصب و نگهداری و هزینه کمتر نسبت به مواد دیگر، به عنوان یک راهکار اقتصادی و موثر در صنعت ساختمان و مهندسی مورد توجه قرار گرفته است.

فروش انواع ورق ژئوممبران پی وی سی، لطفا جهت استعلام قیمت هر متر مربع، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با واحد مشاوره فنی پارس عایق پلیمر پایدار در ارتباط باشید.

 

مقایسه ژئوممبران پی وی سی و ایزوگام و قیرگونی

هر کدام از روشهای عایقکاری ژئوممبران ،ایزوگام و قیرگونی مزایا و معایب خاص خود را دارد و میزان دوام و اثربخشی آنها می تواند عوامل بی شماری مانند کیفیت نصب، آب و هوا، سازنده ای که انتخاب می کنید و موارد دیگر را شامل شود.

ویژگیزئوممبران پی وی سیایزوگامقیرگونی
طول عمرعمر متوسط ژئوممبران پی وی سی  بیش از50 سال است.ایزوگام عمری بین ۱۰ تا15 سال داشته و بعد از مدتی خشک و شکننده میشود و ترک‌های سطحی آن موجب خارج شدن سطح از آب‌بندی می‌شود.قیرگونی درطول زمان به دلایل مختلف ممکن است فرسودگی بیشتری داشته باشد.
مقاومت در برابر پارگی و سوراخ شدگیپی وی سی با طول عمر بیشتر نسبت به سایر مصالح سقفی، در برابر پارگی و سوراخ شدن بسیار مقاوم است.مقاومت ایزوگام از پی وی سی کمتر و از قیرگونی بیشتر است.قیرگونی نسبت به ایزوگام، مقاومت کمتری دارد.
مقاومت در برابر مواد شیمیاییدر برابر مواد شیمیایی، اسیدها، بازها و اشعه UV بسیار مقاوم است.مقاومت ایزوگام بسیار بیش‌تر از قیرگونی و کمتر از ژئوممبران پی وی سی است.قیر به سادگی در بسیاری از حلال‌ها، حل می‌شود و مقاومت کمی دارد.
هزینه و مقرون به صرفه بودنروشی بسیار مقرون به صرفه است.هزینه بالاتری نسبت به ژئوممبران و قیرگونی دارد.هزینه کمتری نسبت به ایزوگام دارد.
مزایاژئوممبران از نفوذ آب و رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری می‌کند.
سازگاری با محیط زیست: ژئوممبران در صورت بازیافت، قابلیت استفاده مجدد را دارد.
ژئوممبران در مقایسه با ایزوگام، وزن سبک‌تری دارد و فشار کمتری به سازه وارد می‌کند.
ژئوممبران در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف موجود است و می‌تواند به زیبایی نمای ساختمان شما بیافزاید.
در بیش‌تر موارد، مقاومت ایزوگام بالاتر از قیرگونی است و دیرتر پوسیده می‌گردد.
ایزوگام سبک‌تر از قیرگونی بوده و نازک‌تر است.
ایزوگام دارای برندهای معتبر بوده و خدمات پس از فروش و ضمانت دارد.
قیرگونی ضخامت بسیار بالاتری نسبت به ایزوگام دارد.
از قیرگونی می‌توان در محیط‌های شکسته و دارای سطوح نابرابر استفاده کرد.
مقاومت در برابر اشعه uv (اثرات مخرب نور خورشید)ژئوممبران در برابر اشعه UV نیز بسیار مقاوم است و نسبت به ایزوگام و قیرگونی مقاومت بیشتری دارد.ایزوگام به دلیل داشتن لایه فویلی، مقاومت بیشتری در برابر نور آفتاب خواهد داشت. البته به شرطی که از نوع فویل دار استفاده نمایید ؛ زیرا انواع بدون فویل نیز در بازار موجود هست.قیرگونی در برابر نور خورشید زود واکنش نشان می‌دهد به همین دلیل هم احتمال خراب شدن آن بیشتر است.
مقاومت در برابر گرما و سرماورق پی‌وی‌سی تا -۴۰ درجه انعطاف‌پذیر است.گرما و سرمای متناوب موجب از بین رفتن ایزوگام می‌شودمقاومت قیرگونی نسبت به ژئوممبران پی وی و ایزوگام در برابر سرما و گرما بسیار کمتر است.
انعطاف پذیری در صورت ناصافی در سطحانعطاف پذیری ورق ژئوممبران بسیار بیشتر از ایزوگام میباشد. ورق پی‌وی‌سی تا ۳۰۰% طول اولیه انعطاف‌پذیر است و برآمدگی‌های سطحی را می‌پوشاند.در صورت وجود ناصافی در سطح، کارکرد ایزوگام به‌شدت پایین آمده و باعث ایجاد ترک و شکستگی می‌شود.قیرگونی با مشکلات نصب برخوردار است و راه  تمیزی برای عایق کاری نمی باشد.
نصبنصب ورق‌های پی‌وی‌سی بسیار ساده است و بدون نیاز به شعله و امکانات لازم برای نصب ایزوگام، توسط یک نفر با استفاده سشوار حرارتی انجام می‌شود. ژئوممبران با روش‌های مختلفی مانند جوشکاری گرم، همپوشانی و چسباندن قابل نصب است سرعت نصب ژئوممبران بسیار بیشتر از ایزوگام است.برای نصب ایزوگام حتما باید از افراد متخصص کمک گرفت. علاوه بر این نصب ایزوگام گران‌تر از نصب و اجرای قیرگونی می‌باشد. ایزوگام برای سطوح صاف و بدون شکستگی مناسب‌تر است. روندگی ایزوگام کم‌تر است و به همین دلیل نصب آن در انتها تمیزتر خواهد بود.  برای نصب قیر نیاز به متخصص و کاردان نیست. همچنین قیرگونی برای سطوحی که دارای شکستگی است مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که میزان روندگی قیر بیش‌تر است. به همین دلیل سخت‌تر نصب می‌گردد
تعمیرورق پی‌وی‌سی به‌راحتی قابل تعمیر است و با استفاده از سشوار صنعتی و ورق می‌توان نقاط آسیب‌دیده را ترمیم کرد.برای ترمیم ایزوگام ابتدا باید ایزوگام قبلی که نصب شده را از آن جدا کنید تا سطح برای عایق جدید آماده شود و بتوان ایزوگام جدید را چسباند.تعمیر قسمت کوچکی از قیرگونی امکان ‌پذیر است.  

این مقاله زهکشی و آببندی گود ساختمانی با محصولات ژئوسنتتیک می تواند مفید باشد.

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها