info@parsayeghpolymer.com

09128132387

استفاده از دیمپل شیت در فونداسیون ها وگودهای عمیق ساختمانی

دیمپلشیت-فونداسیون

یک روش مطمئن برای داشتن عمر طولانی سیستم عایق رطوبتی فونداسیون، استفاده از دیمپل شیت در فونداسیون ها وگودهای عمیق ساختمانی است. دیمپل شیت ها مانند سایر مواد ژئوسنتتیک ویژگی و کاربرد های متفاوتی دارند مراحل نصب و راه اندازی ساده و سریعی دارد و دارای عمر طولانی و عملکرد فوق العاده ای است بنابراین در این مقاله به توضیح این کاربرد گسترده از دیمپل شیت ها پرداخته ایم.

دیمپل شیت لایه زهکش زیر فونداسیون ها و دیواره گودهای عمیق ساختمانی

دیمپل شیت دارای عملکرد ضدآب و زهکشی است.دیمپل شیت‌ها یکی از همه کاره ترین و موثر ترین محصولات زهکشی موجود در بازار هستند.  

در واقع یک سیستم حفاظتی ضدآب هستند که از نفوذ آب جلوگیری می کند و همچنین زهکشی کارآمد و مقرون به صرفه را ارائه می دهند. علاوه بر موارد گفته شده با به کاربردن دیمپلشیت دیگر نیاز به سنگریزه گران قیمت نیست. بنابراین برای مناطقی با خاک مرطوب بسیار مفیدند.

دیمپل شیت ها، بنا بر ماهیت ساختاری آن، علاوه بر انجام زهکشی در کف و دیواره محل، کنترل موقت نفوذ سیال به داخل سازه ها را نیز انجام می دهد.

دیمپل شیت برحسب مشخصات فنی و نیاز های پروژه های مختلف، در ضخامت ها و ارتفاع های متفاوتی تولید می گردد.


مشاهده مشخصات و توضیحات بیشتر و خرید دیمپل شیت از پارس عایق پلیمر پایدار تولید کننده


 

مزایای به کاربردن دیمپل شیت در فونداسیون چیست؟

دیمپل شیت ها که به ورق های زهکشی شانه تخم مرغی نیز معروف هستند دارای تعداد بسیار زیادی دیمپل (ترجمه فارسی آن گودی ) می باشند.

هنگامی که دیمپل شیت به درستی روی دیوار بتنی نصب می شود، این گودی ها از طریق زهکشی و از بین بردن فشار هیدرواستاتیک آب به افزایش جریان آب کمک می کند. به کاربردن دیمپل شیت ها برای فونداسیون مزایایی دارد که برخی از آنها به شرح زیر است:

     

      • دیمپل شیت به دلیل خاصیت کشسانی که دارد، می تواند از نفوذ آب به دلیل ترک های اجتناب ناپذیری که در همه پایه های بتنی ظاهر می شوند، بدون هیچ گونه آسیبی جلوگیری کند. در حالی که بسیاری از عایق های رطوبتی اعمال شده با قیر و… به مرور زمان اکسید می شوند، خشک می شوند و ترک می خورند،

      • دیمپل شیت ها عمر طولانی دارند به طوریکه دیمپل شیت ها در عمر سازه پایدار می مانند. استفاده از قیر برای آب بندی ساختمان بسته به مواد شیمیایی موجود در خاک، در طی یک دوره 3 تا 5 ساله شروع به تخریب شدن می کنند در حالی که دیمپل شیت تا 50 سال دوام می‌آورد.

     

    استفاده از دیمپل شیت برای زهکشی

    استفاده از دیمپل شیت گام موثری برای حفاظت ساختمان از رطوبت است. دیمپل شیت ورقی از جنس پلی اتیلن که دارای برجستگی هایی می باشد و این برجستگی ها جهت ایجاد خاصیت زهکشی صفحه ای مورد توجه قرار می گیرد.

    وظیفه اصلی دیمپل شیت ها جدا کردن دیوارهای فونداسیون از خاک مرطوب است. برای اینکه آب تخلیه شود، باید یک قالب فیلتراسیون مانند ژئوتکستایل یا فیلتر خاک بر روی فرورفتگی ها اجرا و نصب شود که از شسته شدن ذرات ریز خاک در ساختار گودی و مسدود شدن لایه زهکشی جلوگیری کند.

    دیمپل شیت ها قالب پلاستیکی دارند تا اطمینان حاصل شود ورق مطابق طراحی عمل می کند. آب می تواند زباله هایی را حمل کند که در طول زمان ایجاد میشوند و منجر به گرفتگی و فرورفتگی خاک مرطوب در برابر دیوار بتنی می شود.

    بهترین روش این است که دیمپل شیت تا زیر ستون اجرا شود به این صورت آب به طور مستقیم به سمت تخلیه محیطی هدایت می شود.

    در تصویر زیر پروژه زهکشی با دیمپل شیت اجرا شده توسط گروه پارس عایق پلیمر نشان داده شده است.

    دیمپل شیت-گودهای-ساختمانی

     

    عملکرد و نصب دیمپل شیت ها

    دیپمل شیت به دلیل برخورداری از ساختار شبیه شانه تخم مرغ، سبب پیشگیری از ایجاد فشار هیدرواستاتیکی در پشت سازه می شود. علاوه بر این ساختار به خصوص این محصول شرایط لازم برای عبور آب و جلوگیری از تجمع آن را فراهم می کند.

    دیمپل شیت بعلت وجود برآمدگی ها در کل سطح، دارای مقاومت بسیار زیادی در برابر بارهای ضربه ای می باشد و به جهت برجستگی هایش، به راحتی آب های سطوح را زهكش و كلیه نشت آب های ورودی به داخل گود ها و تونل ها را به كانال های زهکشی تعبیه شده در کف گود و یا تونل هدایت می نماید.

    دیمپل شیت ها، سابقه طولانی در عملکرد عالی را دارند . نصب و اجرای دیمپل شیت ها به کمک میخ هیلتی و واشر آب بند کننده صورت می گیرد. بنابراین این محصولات از اجرای آسانی برخوردار بوده و نیازمند استفاده از ابزار آلات و تجهیزات پیچیده نیستند. علاوه بر این می توان به روش جوش حرارتی در دو طرف هر رول نسبت به نصب آنها اقدام کرد. 

    نصب و راه اندازی آن آسان، ساده و سریع است و بیشتر به صورت مکانیکی به دیوار بسته می شود. میتوان آن ها را در هر نوع شرایط آب و هوایی نصب و اجرا کرد، دیمپل شیت را میتوان قبل و یا بعد از نصب عایق خارجی اجرا کرد.
    استفاده از دیمپل شیت باعث می شود که فونداسیون به ندرت یا هرگز نشت نکند، در نتیجه مشتریان ناراضی را حذف می کند و در زمان صرفه جویی می کند.


    این مقاله نحوه فیلترینگ و ایزولاسیون و زهکشی روف گاردن هم می تواند برایتان مفید باشد.


    مزایای نصب دیمپل شیت ها

        • افزایش کیفیت بتن با جذب لاتکس توسط زمین

        • مقاومت بالا در برابر فشار بتن

        • قابلیت اتصال با سایر ورق ها

        • تولید در ابعاد مورد نظر با پروژه

        • غیرقابل اشتعال بودن

        • سرعت و آسانی در نصب

        • از سایر مزایای این محصول می توان به کارایی بالا، پایداری در دراز مدت و عمر مفید بالا و نفوذناپذیری اشاره کرد.

       

      نصب دیمپل شیت در چه مکانهایی بسیار کارامدتر است

      دیمپل شیت‌ها، با ساختار منحصر به فرد خود ابزاری بسیار کارآمد برای زهکشی و محافظت از سازه‌ها در برابر رطوبت و آب هستند. این محصولات به ویژه در موقعیت‌های زیر بسیار کارآمدتر هستند:

      • دیوارهای زیرزمینی: در مناطقی که سطح آب زیرزمینی بالا است یا احتمال نفوذ آب به زیرزمین‌ها وجود دارد، دیمپل شیت‌ها می‌توانند به عنوان یک سیستم زهکشی مؤثر عمل کنند. آن‌ها فضایی برای عبور آب ایجاد می‌کنند و مانع از تماس مستقیم رطوبت با دیواره‌های ساختمان می‌شوند.
      • پشت‌بندهای خاکی: در پروژه‌هایی که نیاز به حمایت از شیب‌های خاکی یا دیواره‌های حائل باشد، استفاده از دیمپل شیت‌ها می‌تواند به کاهش فشار آب و جلوگیری از فرسایش خاک کمک کند.
      • پی‌ها و کف‌های زیرزمینی: برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب از زمین به درون ساختمان از پایین، استفاده از دیمپل شیت‌ها راهکاری مؤثر است. آن‌ها می‌توانند به عنوان یک لایه زهکشی زیر بتن ریخته شده عمل کنند.
      • روف گاردن ها (بام‌های سبز): در ساخت بام‌های سبز یا بام‌های گیاهی، دیمپل شیت‌ها می‌توانند برای جمع‌آوری و هدایت آب اضافی به کار روند، که هم به سلامت گیاهان کمک می‌کند و هم از سازه بام در برابر آسیب‌های ناشی از رطوبت محافظت می‌کند.
      • زمین‌های ورزشی: در زمین‌های ورزشی یا فضاهای بازی که نیاز به زهکشی کارآمد دارند، دیمپل شیت‌ها می‌توانند به حفظ خشکی و دوام چمن یا سطوح بازی کمک کنند.
      • دیوارهای محافظتی و آب‌بندها: در مناطقی که مستعد سیلاب یا آب‌گرفتگی هستند، دیمپل شیت‌ها می‌توانند به عنوان یک مکانیزم محافظتی برای جلوگیری از نفوذ آب به سازه‌ها به کار برده شوند.

      در کل، دیمپل شیت‌ها در هر مکانی که نیاز به محافظت از سازه در برابر رطوبت و آب وجود دارد، می‌توانند گزینه‌ای بسیار مؤثر باشند. استفاده از آن‌ها به درستی می‌تواند به طول عمر بیشتر سازه‌ها و کاهش نیاز به تعمیرات و نگهداری در آینده کمک کند.

       

      سفارش خرید و اجرای پروژه زهکشی فونداسیون با دیمپل شیت

      شرکت پارس عایق پلیمر پایدار توانایی تولید انواع عرض های ورق در کشور با استفاده از دستگاه‌های به روز دنیا را دارد. 

      دیمپل شیت با توجه به فشار وارده بر آن و ارتفاع دیواره‌ای که بر روی آن نصب می‌گردد به گرماژ‌های مختلف و همچنین ارتفاع‌های مختلف دیمپل تقسیم می‌گردد. دیمپلشیت‌های شرکت پارس عایق پلیمر پایدار در گرماژ‌های ۴۰۰ تا ۱۸۰۰ گرم  و ارتفاع دیمپل‌ها نیز از ۸ میل تا ۳ سانت می‌باشند.


      برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان آن مجموعه تماس حاصل نمایید.

      شماره تماس مستقیم: 09128132387